Noc w kopalni soli

17 grudnia wyruszyliśmy w podróż do Wieliczki. Dwudziestu śmiałków, 20 uzdolnionych osób z terapii zajęciowej i grupy teatralnej, 4 opiekunów.

Podróż minęła szybko, w dobrych nastrojach dotarliśmy na miejsce. Po drodze zwiedziliśmy Zamek Żupny, gdzie podziwialiśmy wspaniałą ekspozycję m.in. solniczek z całego świata oraz tężnie. Następnie zjechaliśmy po ziemię, żeby zostać tam już na noc.

Duże wrażenie zrobiła na nas Kaplica Św. Kingii. Po zwiedzaniu zjedliśmy wspaniałą kolację
w komnacie bankietowej. Czuliśmy się tam jak królowie jedząc przepięknie podane potrawy. To nie koniec atrakcji. Potem czekał nas nocleg w kopalni. Miejsce to okazało się bardzo urokliwe. Do dyspozycji mięliśmy piłkarzyki, ping-ponga. Zmęczenie po spacerze przestało mieć znaczenie, rozpoczęliśmy rozgrywki.

Po nocy nastał ranek i znów spacer korytarzami kopalni, żeby dotrzeć na śniadanie. Przepyszne śniadanie, któremu nie daliśmy rady. Taka była obfitość wszystkiego. Następnie zostaliśmy wywiezieni na powierzchnię, wsiedliśmy w busa i ruszyliśmy na podbój Krakowa. Tam zwiedziliśmy Katedrę na Wawelu i „Dzwon Zygmunt”. Legenda głosi, że kto dotknie serca dzwonu i pomyśli życzenie to wszystko się spełni… Długo nie mogliśmy oderwać grupy od tego miejsca i sprowadzić wszystkich na dół.

Na deser oczywiście przeszliśmy się Starym Rynkiem, kupiliśmy mnóstwo pamiątek i wyruszyliśmy
w stronę domu. Wszyscy we wspaniałych nastrojach, zmęczeni ale bardzo zadowoleni. To była wspaniała wycieczka!

- zjechaliśmy 64 metry pod ziemię!

- przeszliśmy 30 km chodników!

- spaliśmy w temperaturze 14-16stC!

- jesteśmy naładowani jodem, wapniem i potasem. Na pewno tu wrócimy!

FOTOGALERIA

TUTAJ BYLIŚMY

Naszą misją jest towarzyszenie osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym w ich drodze do odzyskania pełnej kontroli nad własnym życiem sprawdź >

Kalendarium

Grudzień 2016

Nabór na opiekunki do wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych

Towarzystwo Przyjaciół Niepełnosprawnych ogłasza nabór na opiekunki do wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych

Marzec 2017

Rozpoczęcie naboru do projektu WiP

Towarzystwo Przyjaciół Niepełnosprawnych prowadzi nabór na 6.miesięczne staże zawodowe

Poszukujemy osób: nieaktywnych zawodowo, niepobierających świadczeń emerytalnych, z orzeczonym stopniem niepełnosprawności, w wieku 18-64 lata, zamieszkałych na terenie województwa łódzkiego.