Wyprawa do Warszawy

24 lipca 2017 roku wybraliśmy się na dawno planowaną wycieczkę do Warszawy. Pierwszym punktem programu było zwiedzanie Pałacu Prezydenckiego. Byliśmy w nim w historycznej chwili, kiedy Pan prezydent ogłaszał oświadczenie o zawetowaniu dwóch ustaw, w pod Pałacem demonstrowały tłumy Polaków. Przewodniczka pokazała nam i opowiedziała o najważniejszych pomieszczeniach reprezentacyjnych Pałacu, w których głowa państwa przyjmuje gości: prezydentów, królów i książęta, premierów innych państw.Mieliśmy możliwość zobaczenia Okrągłego Stołu, przy którym toczyły się rozmowy w 1989 roku.

Po spacerze po Starym Mieście i Placu Zamkowym pojechaliśmy do Pałacu Kultury i Nauki (nadal najwyższego budynku w Polsce). Zwiedzaliśmy dwie wystawy: stalowych rzeźb i Muzeum Domków dla Lalek. Imponujące rzeźby przedstawiające pojazdy, postacie z baśni, literatury i filmu zachwyciły wszystkich, zwłaszcza, że można było wszystkiego dotknąć, wsiąść, sfotografować się. Domki dla lalek z różnych stron świata zafascynowały nas swoją precyzją, urodą i były prawdziwą podróżą we czasie i przestrzeni.

Ostatnią atrakcją naszej wycieczki był Stadion PGE Narodowy. Przewodnik pokazał nam cały ogromny obiekt, poczynając od podziemnego parkingu,szatni i łazienek zawodników przez loże honorowe, trybuny po wielowyznaniową kaplicę. Zachwycił nas ogrom, nowoczesność i rozmach tego obiektu, który od kilku lat pełni wiele funkcji, odbywają się tu mecze reprezentacji Polski w piłce nożnej, mecze innych dyscyplin, koncerty muzyczne, wielkie wydarzenia społeczne, polityczne i religijne.

Warszawa ugościła nas piękną słoneczną pogodą, wróciliśmy zmęczeni, ale pełni wrażeń, wzruszeń. Zrobiliśmy mnóstwo zdjęć. Zachęcamy do obejrzenia kilku z nich.

NASZA GALERIA

TUTAJ BYLIŚMY

Naszą misją jest towarzyszenie osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym w ich drodze do odzyskania pełnej kontroli nad własnym życiem sprawdź >

Kalendarium

Grudzień 2016

Nabór na opiekunki do wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych

Towarzystwo Przyjaciół Niepełnosprawnych ogłasza nabór na opiekunki do wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych

Marzec 2017

Rozpoczęcie naboru do projektu WiP

Towarzystwo Przyjaciół Niepełnosprawnych prowadzi nabór na 6.miesięczne staże zawodowe

Poszukujemy osób: nieaktywnych zawodowo, niepobierających świadczeń emerytalnych, z orzeczonym stopniem niepełnosprawności, w wieku 18-64 lata, zamieszkałych na terenie województwa łódzkiego.