Wyprawa na Suwalszczyznę

Po kilku godzinach podróży dotarliśmy do przepięknie położonej w leśnych ostępach kwatery w ekoturystyce „Leśna Dolina” w miejscowości Sidory. Gospodarze przywitali nas pyszną obiadokolacją gdzie podano regionalny przysmak - bliny żmudzkie wraz z kompotem z kwiatu czarnego bzu. Była to symfonia dla podniebienia. Wrażenia smakowe uzupełniał klimat sali, gdzie podawano posiłki, przypominającej komnatę rycerską. Popołudnie spędziliśmy na grzybobraniu (był wysyp grzybów!) oraz integracji poprzez taniec i zabawę.

Drugi dzień pomimo deszczowej pogody minął bardzo aktywnie. Zwiedzanie okolicy rozpoczęliśmy na Głazowisku Rutka, następnie wspięliśmy się na górę w Turtulu aby podziwiać panoramę Suwalskiego Parku Krajobrazowego. Krótka wizyta w siedzibie Dyrekcji Parku i ruszyliśmy dalej.

TUTAJ MIESZKALIŚMY

Następnie pojechaliśmy podziwiać najgłębsze jezioro w Polsce (108,5 m) - Hańczę, wiadukty w Stańczykach, po czym postawiliśmy nogę na Litwie i w Rosji odwiedzając trójstyk granic w Wiżajnach. Podczas naszej eskapady nie zapomnieliśmy o edukacyjnej części wyprawy i udaliśmy się na wizytę studyjną do zaz-u „SOWA” na Lipniaku. Było to tym ciekawsze gdyż również posiadają profil gastronomiczny zakładu oraz dodatkowo hotelarski. Nastąpiła intensywna wymiana doświadczeń oraz spostrzeżeń. Po pysznym obiedzie i królewskim ugoszczeniu ruszyliśmy na podbój Wigierskiego Parku Narodowego gdzie zwiedziliśmy  klasztor Kamedułów w Wigrach (z apartamentami papieskimi) oraz zobaczyliśmy urokliwe „suchary” w miejscowości Krzywe.

13go września przy słonecznej aurze ruszyliśmy na wojaże zagraniczne. Naszym przewodnikiem był Litwin pan Lew. Pierwszy przystanek – Troki. Zwiedziliśmy miasteczko śladami karaimów – mniejszości religijnej, zamieszkującej te tereny od czasów Średniowiecza oraz zamek Wielkiego Księcia Litewskiego Witolda.

ODWIEDZILIŚMY ZAZ "SOWA"

Drugi przystanek – Wilno: Katedra Wileńska; wizyta na cmentarzu na Rosie – miejscu spoczynku wielu zasłużonych Polaków; przejście przez Ostrą Bramę; spacer śladami wielokulturowego Wilna – cerkiew, dzielnica żydowska; Uniwersytet Wileński; Pałac Prezydencki. Będąc w Wilnie uraczyliśmy się również litewskimi specjałami – cepelinami, kwasem chlebowym oraz litewską zupą z kapustą i kminkiem. Po powrocie do Leśnej Doliny grupa wykrzesała jeszcze trochę energii na wieczorną dyskotekę.

Ostatni dzień wyprawy to Mikołajki ze swym pięknym portem. Grupę ucieszył czas wolny, który spędzono na spokojnym zwiedzaniu miasteczka, zakupach pamiątek oraz degustacji lokalnych pyszności. Jak wszystko co dobre i ten wyjazd musiał się skończyć. Dzięki licznym zdjęciom robionym przez większość uczestników na zawsze pozostanie on jak żywy w naszej pamięci.

NASZA GALERIA

Naszą misją jest towarzyszenie osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym w ich drodze do odzyskania pełnej kontroli nad własnym życiem sprawdź >

Kalendarium

Grudzień 2016

Nabór na opiekunki do wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych

Towarzystwo Przyjaciół Niepełnosprawnych ogłasza nabór na opiekunki do wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych

Marzec 2017

Rozpoczęcie naboru do projektu WiP

Towarzystwo Przyjaciół Niepełnosprawnych prowadzi nabór na 6.miesięczne staże zawodowe

Poszukujemy osób: nieaktywnych zawodowo, niepobierających świadczeń emerytalnych, z orzeczonym stopniem niepełnosprawności, w wieku 18-64 lata, zamieszkałych na terenie województwa łódzkiego.